Pagina's

zondag 22 juli 2012

Big SdP-T

Ik wilde een multicolored mani doen.
Op de nieuwe plate van Dashica stond een afbeelding die ik erg gaaf vond. Ik heb op de afbeelding wit, groen, roze en blauw gedaan maar het zag er uiteindelijk niet uit zoals ik wilde (helaas kwam ik er pas achter toen ik m'n hele hand gedaan had :-/).
Vervolgens besloot ik om alleen lichtblauw en lichtroze te gebruiken. Ik plaatste wat stippen op de plate en heb met m'n schaper wat heen en weer geschoven. Ik vond het resultaat erg gaaf, alleen kwam de afbeelding op veel vingers er niet strak op.

Op de foto zie je dat het op m'n duim erg strak/scherp is en op de andere vingers niet.

Ik was erg benieuwd waar dit aan lag; ik heb de lak er weer afgehaald en opnieuw gestempeld. Ik dacht namelijk dat de plate niet droog genoeg was van de remover. Dit bleek niet het probleem.
Vervolgens dacht ik dat het aan de XL stempel lag dus heb ik m'n gewone stempel gepakt. Maar dit gaf hetzelfde probleem. Pas toen kwam ik op het briljante idee :-/ om eerst op m'n stempel te kijken voordat ik het op m'n nagel deed en zag dat de afbeelding op m'n stempel wel scherp was. Het bleek dus aan m'n nagellak/topcoat te liggen. Ik denk dat het de topcoat was (Seche Vite).

Ik heb dus weeeer m'n nagellak eraf gehaald en snel gelakt met een one-coater (van de Hema!!)en nu pakte de stempel wel strak.
Alleen was ik zo stom om een roze ondergrond te gebruiken waardoor ik het effect veel minder gaaf vind.


Eigenlijk heb ik het wel gehad, maar ik baal enorm dat de mani veel mooier kan. Misschien kan ik me er zo nog toe zetten om een donkere basiskleur te gebruiken.

En ja hoor, stukken beter met een zwarte ondergrond :-)



1 opmerking:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...