Pagina's

zondag 13 november 2016

Sinterklaas nagels

Jaaaa, hij is weer in het land!!
De afgelopen dagen kwam het er niet van om m'n nagels te doen.
Aangezien ik de afgelopen jaren best veel Sinterklaas nagels gemaakt heb, leek een overzichtje me wel leuk.

De plate die ik het vaakst heb gebruikt is SDP-18 van Dashica.
De afgelopen jaren baalde ik zo dat er zo weinig plates op dit gebied waren (wat ik helemaal begrijp omdat het een Nederlands feest is). Daarom besloot ik vorig jaar (na Sinterklaas, heel slim) om water decals te bestellen die ik zelf kon ontwerpen. Veel te duur natuurlijk en het was in Engeland dus ook nog eens verzendkosten, maar dan zou ik dit jaar tenminste weer eens iets origineels kunnen maken.
Maar een paar maanden geleden gebeurde er iets heel gaafs! Dashica kwam met plate Dashica Nails-007 waar weer een aantal Sint afbeeldingen op staan.
Ik kan dit jaar weer lekker aan de slag!

Hier m'n Sint nagels van 2011 t/m 2015:
2011:

Tja, ik schaam me eigenlijk om ze te plaatsen. Van een afstandje waren ze wel leuk, maar het blijkt dat ik absoluut geen freehand skills heb :-)
M'n favo Sinterklaas afbeelding van SdP-18!

2012:

En toen kwam plate SdP-93 ook van Dashica, met een Sint en piet!

Hier had ik printjes in alcohol gelegd en daarna op m'n nagels gedrukt. Ik had geluk want een paar jaar later probeerde ik het nog een paar keer maar toen ging het voor geen meter.
Deze schattige pietjes zijn water decals. Ik had ze gewonnen bij een wedstrijd van Diana.

En daar is plate SdP-18 weer. Hier heb ik de afbeeldingen los van elkaar gestempeld zodat ik met verschillende kleuren kon werken.

2013:

Hier heb ik weer met printjes gedoopt in alcohol gewerkt, helaas hadden ze er op m'n andere hand geen zin in. Hier heb ik voor het eerst een stamping decal gemaakt met plate SdP-18. Sindsdien ben ik dol op het maken van stamping decals!

2015:

In 2014 had ik denk ik geen zin in Sinterklaas nagels :-)

Hier ging het maken van stamping decals me al beter af, natuurlijk weer met plate SdP-18. De piet en de Sint komen van SdP-93. Het paard komt van een andere plate waardoor de verhoudingen niet helemaal kloppen.






1 opmerking:

  1. Wat een leuk overzicht! Prachtige Sinterklaas nail arts heb je gemaakt in de loop der jaren. Mijn favoriet is die met Sint en Piet 's nachts op de daken, met de volle maan op de achtergrond :)

    BeantwoordenVerwijderen

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...