Pagina's

vrijdag 2 december 2016

Born Pretty Stamping Mat



Ik kreeg van Born Pretty Store deze stamping mat!

Ik vroeg me af waarom want m'n roze mat die ik altijd als ondergrond gebruik ziet er toch nog prima uit, ahum. Als ik stamping decals wilde maken deed ik dat altijd op een siliconen bakmat van de Hema of Action. Dit werkte prima maar de laatste tijd doe ik het op de stempel zelf omdat ik inmiddels genoeg stempels van goede kwaliteit heb.


De mat is niet heel groot en dat helpt erbij dat je 'm makkelijk even pakt.

Ik was benieuwd naar de stamping mat en heb er stamping decals op gemaakt.
Het stempelen op de mat ging prima, ik heb hier plate BP-L040 gebruikt.

Misschien kan deze stap overgeslagen worden maar ik vind het fijn om eerst een topcoat aan te brengen. Voor m'n decals gebruik ik altijd Essence - Sealing top coat.
Ik gebruik m'n favo kleuren, namelijk roze en paars. Eigenlijk is dit acrylverf voor modelbouw maar hij werkt heerlijk omdat die al op waterbasis is en dekt erg goed.

Normaal doe ik de acrylverf altijd op een stukje plastic maar op de mat werkt makkelijker! (Ik heb het erna zonder moeite eraf kunnen halen).

Met een dun kwastje kleur ik de decal verder in. Ik kleur niet alles in omdat ik een gekleurde base draag.

Acrylverf droogt snel dus ik kan al snel met de laatste top coat erover.

Na ca. 10 minuten haal ik de decals van de mat. Dankzij de Sealing Top coat van Essence blijft de decal flexibel, zo kan ik 'm nog eens goed leggen en strak trekken zodat er geen bubbels onder komen. De afbeelding was iets te klein voor m'n nagels. Op m'n wijsvinger heb ik 'm schuin gelegd zodat die net paste.

Hier heb ik de zijkanten bijgeknipt en de onderkant gevijld. Voor m'n middelste nagels heb ik de decal kleiner geknipt.

Uiteindelijk heb ik met remover de zijkanten bijgewerkt en nog een laatste top coat (Poshé) aangebracht. En kon ik m'n eindfoto maken met m'n goede camera.

Ik had zin om nog verder te spelen met de mat.
Hoe zou een drag marble erop gaan?

Wat druppels acrylverf op de mat...

...en met een klein kwastje mengen. Dat gaat prima op de mat!
En een drip marble?
De blogpost hierover staat al 2 weken in de wacht want andere post gaan even voor :-)


Eerst wat druppels nagellak in elkaar laten druppelen...

...en dan de mat bewegen zodat het in elkaar overloopt. Dit ging helaas niet goed, een plastic dekseltje is makkelijker. Ik heb weer m'n kleine kwastje erbij gepakt en ben wat gaan mengen met dit resultaat!! Oeee, ik kan niet wachten om die op m'n nagels te plaatsen. Eigenlijk dus een drip-drag marble, hihi.

Ondanks dat ik zelf dus al een siliconen bakmat had is deze toch wel erg handig. De nagelvormen zorgen ervoor dat ik niet voor niks alles inkleur. De zwarte nagels lijken me handig als ik met sheer of neon tinten ga werken. Ik zie dan niet altijd of het dekkend genoeg is en met een zwarte ondergrond zie je meteen wat je bent vergeten.

De stamping mat kost momenteel 5.99 dollar. Born Pretty heeft wereldwijd gratis verzending. Met de code AVBQ10 krijg je nog eens 10% korting op alle niet afgeprijsde artikelen. Dit geldt ook op alle nail art!







1 opmerking:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...