Pagina's

maandag 2 januari 2017

In memoriam: Femke van Rossum

Zo'n 1,5 jaar geleden zag ik het verhaal van Femke van Rossum in het tv programma 'Mijn laatste keer'. Wat een bijzondere vrouw zag ik daar en wat maakte ze veel indruk op mij!

Zo'n 10 jaar geleden werd borstkanker bij haar geconstateerd. 5 Jaar geleden kreeg ze het nieuws dat ze uitzaaiingen had en geen kans op genezing.
Ik zag geen zielig vrouwtje op tv maar een echte powervrouw. Stoer, eerlijk, lief, humor zijn de eerste woorden die me te binnen schieten. Dol op haar man en twee kinderen.

Ik zag dat ze een blog had en ben die gaan volgen. Ze bleek ook nog eens geweldig goed te kunnen schrijven. Ik las hoe ze vocht, hoop bleef houden en van zoveel dingen om haar heen kon genieten!

Ongelooflijk dat ze zoveel doormaakte en nog zo sterk kon blijven. Dan ga je al snel bedenken hoe je zelf met zoiets zou omgaan. Ik heb borstkanker in de familie van dichtbij meegemaakt. Elk jaar had ik zelf controles en dat vond ik wel prima op die manier. Maar wat als.... Ik had al een paar jaar geleden informatie gehad over het erfelijkheidsonderzoek, maar ik wilde er niet echt over nadenken. Door Femke ben ik erover na gaan denken. Wat zij allemaal heeft meegemaakt wens je niemand toe. Ik heb het onderzoek laten doen, ik had 50% kans dat ik drager van het gen was. Als ik het gen droeg had ik meer dan 80% kans dat ik borstkanker zou krijgen. Na 3 maanden kreeg ik het telefoontje met de uitslag. Ik was geen drager van het gen!

Vanavond besloot ik even op Femke's facebookpagina te kijken. Zou ze een leuk oud & nieuw gehad hebben? En daar las ik het verschrikkelijke nieuws dat ze op 29 december overleden was. Ik ben nooit zo persoonlijk op m'n blog maar ik wilde per se een stukje over haar schrijven. Zo'n krachtige vrouw zal ik nooit vergeten!

Rust zacht lieve Femke!


Na de documentaire maakte ik met een brok in m'n keel deze nagels voor haar.
Ondanks zwaar weer, hoop houden...


Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...