Pagina's

vrijdag 10 februari 2017

Drip marble

Afgelopen maanden zag ik steeds vaker drip marbles voorbij komen. Het doet me een beetje denken aan de binnenkant van een mooie steen. Al heel lang ben ik opzoek naar een techniek waar ik kleuren mooi in elkaar kan laten overlopen maar niks was echt mooi genoeg. Totdat ik dus de drip marbles zag!!

Op Youtube zag ik deze duidelijke video van My Simple Little Pleasures. Op een plastic dekseltje wat druppels nagellak en dan zo draaien dat het in elkaar overloopt. Het kostte me een paar keer oefenen maar ik had het vrij snel onder de knie.
Ik heb het ook nog uitgeprobeerd met acrylverf en op een matje i.p.v. een deksel maar gewone lak en een dekseltje werken toch het best.

Ik heb ze een paar dagen op het dekseltje laten zitten omdat ik geen tijd had voor m'n nagels. Toen ik ze wilde gebruiken heb ik eerst doorzichtige lak over de marble aangebracht, in de hoop dat ze wat flexibeler werden. Ik doe dit namelijk ook altijd bij mijn stamping decals.
Het flexibele is een understatement want delen van de lak werden weer nat, zo erg zelfs dat stukjes aan het dekseltje bleven plakken en heel m'n nagelriemen onder de lak zaten. Met m'n gewone remover kreeg ik het niet weg dus ben ik flink aan de slag gegaan met m'n pure aceton.
Volgende keer maar proberen op half natte nagels :-)



Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...